psycho_clank314

Plat is about 8/10 difficulty - Linked Trophy Guide

583 posts in this topic

Posted (edited)

The game itself is pretty brutal. There are some really long endgame levels with hundreds of boxes which you'll need to break in one go with no deaths, I can see some of these being as painful as some time trials. Just finished my first session with the game and don't really know how many hours of practice those last world's relics will take.

 

There are plenty of bullshit moments aswell, you often don't have a good depht perception, thus causing you to miss some really dumb jumps because the platform was not where it seemed to be.

 

I'm having a blast with it tho, love the Crash games since I was a kid playing them on emulators and getting my ass kicked by those trials... lol

Edited by LucasDiasC
2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, LucasDiasC said:

The game itself is pretty brutal. There are some really long endgame levels with hundreds of boxes which you'll need to break in one go with no deaths, I can see some of these being as painful as some time trials. Just finished my first session with the game and don't really know how many hours of practice those last world's relics will take.

 

There are plenty of bullshit moments aswell, you often don't have a good depht perception, thus causing you to miss some really dumb jumps because the platform was not where it seemed to be.

 

I'm having a blast with it tho, love the Crash games since I was a kid playing them on emulators and getting my ass kicked by those trials... lol

Can't wait to start playing, but im not looking forward to the depth perception problem again >.>..

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

This game is really fun, but the difficulty is really something later on in the game. And this is coming from someone who thought the original trilogy was a cakewalk. Some of these levels at the end just feel like I'm playing Stormy Ascent. I can definitely see this game staying as an ultra rare plat.

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

I play first 3 levels at 100% this game is truly beautiful... A dream come true a new and awesome Crash game... 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

The platnuim is going to be extremly difficult, borderline impossible for most players i'd say. Going to be a good challenge for those that want it though.

Edited by mastiingwerf
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Someone on PSN has achieved the 106% ending supposedly. I wonder what the requirements are, because the linked guide says the game will be closer to a 10/10 if you have to get the purple developer time trial relics.

Although, the platinum relics is still unobtained, so it leads me to believe that the developer relics are not required?, Also, the 100% ending trophy remains unobtained, so it's really bizarre.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/1/2020 at 2:57 PM, SnowNinjaRaccoon said:

I know I'm grabbing some popcorn for all the incoming "petitions" and whining threads.

LMAO

 

http://chng.it/FrJKQpJPsK

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Yeah this game is beast haha. Going to be a mad fun challenge to 100% for sure. Levels are considerably longer and tougher than the N. Sane Trilogy and the N. Sanely Perfect relics for some stages are going to be monstrous. Those Platinum relic times are mental too; I've only managed one of them so far.

 

I thought I'd be super prepared for this having played Crash 1-3 to death as a kid (and even recently), but this game really dials it up to 11. It's going to be a solid 9/10 in difficulty.

 

EDIT: Yeah what's the go with nobody unlocking the 100% ending trophy but the 106% trophy having a 0.1% LMAO. I'd say you won't need dev time relics for any of the trophies but I could be wrong - needing those for 106% would be truly sadistic.

Edited by KristophDJHero
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

4 hours ago, Fish613 said:

I don't like using PowerPyx's guides. He always rushes them (to be first) and messes them up a lot, and gets a lot wrong in his guides. I will use them once in a while if I have to... but I don't like it lol.

 

What's really bad is that he hardly (if ever) goes back and fixes his mistakes.

What are these mistakes you talk bout. Yes he does try and be the first and his guides are quite vage when he first posts them but he updates them regular and it gives you a idea what the plat will be like when he first puts it on his site

 

His videos are the best i have seen and use them for every plat i go for and not once have i had a problem. 

I think alot of us would be lost without his guides especially the videos.

 

Only problem i have with powerpyx is that his website isnt very user freindly and needs a good overhaul.

 

I am very looking forward to this challenge. I would have started it yesterday but the delivery company that delivered it wouldnt post it through the letter box for some stupid fucking reason (use royal mail people for those in the uk)

Edited by dannyswfc9
3

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Fish613 said:

I don't like using PowerPyx's guides. He always rushes them (to be first) and messes them up a lot, and gets a lot wrong in his guides. I will use them once in a while if I have to... but I don't like it lol.

 

What's really bad is that he hardly (if ever) goes back and fixes his mistakes.

 

It's not he, PowerPyx is a group.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Sikutai said:

 

It's not he, PowerPyx is a group.

On his facebook page it says gender is male and talks about a single person. He obviously works with other people but im talking about the main guy.

 

No need to be pedantic about it is there or are you one of them nutters who think everyone should be gender neutral

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

This game will be my first single player only game that I will not be able to platinum :( This is a solid 10/10, too much for me :(

1

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, dannyswfc9 said:

On his facebook page it says gender is male and talks about a single person. He obviously works with other people but im talking about the main guy.

 

No need to be pedantic about it is there or are you one of them nutters who think everyone should be gender neutral

easy there Capt. Angry he just politely corrected you into the PowerPyx channel/site being a group effort.
I.e. it is not like PS4(5?)Trophies or PlatinumChasers or similar youtube channels where the creator is a sole person.

 

But yeah, this will be one of those extremely difficult Plats

3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

1 hour ago, Valkirye22 said:

easy there Capt. Angry he just politely corrected you into the PowerPyx channel/site being a group effort.
I.e. it is not like PS4(5?)Trophies or PlatinumChasers or similar youtube channels where the creator is a sole person.

 

But yeah, this will be one of those extremely difficult Plats

I know its a group effort. Im just saying facts that he is a he. They might all be men. Who knows. I dont, u dont. I was just replying to him about pulling me up on 1 word.

Edited by dannyswfc9
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

It’s no longer Crash 4, it’s now Super Meat Crash

Edited by Mathology12
1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, dannyswfc9 said:

 

 

No need to be pedantic about it is there or are you one of them nutters who think everyone should be gender neutral

 

WTF... Okay, it's weekend and and I think you celebrated with too much alcohol. Your answer has nothing to do with my comment.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, SnowNinjaRaccoon said:

You can change the topic title to: Plat is a 10/10 confirmed.

Source: Dude, trust me.

I made a petition LMAO.  Let's git gud

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bring it. I go to Spyro to relax and Crash for the difficulty, lol

1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, SnowNinjaRaccoon said:

You can change the topic title to: Plat is a 10/10 confirmed.

Source: Dude, trust me.

Incoming patch to make it 5/10 lol

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

On 10/3/2020 at 6:35 PM, Sikutai said:

 

WTF... Okay, it's weekend and and I think you celebrated with too much alcohol. Your answer has nothing to do with my comment.

You said powerpyx wasn't a he so what i said about gender has everything to do with your comment, also look up the definition of pedantic. 

Its really not hard to understand. 

 

Powerpyx is a he but he works in a group. Lets just leave it at that.

 

Anyway crash 4 is gonna be reyt hard

Edited by dannyswfc9
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.