Tidus4713

This game is awful.

43 posts in this topic

Alright, so I've finished the game. 

What the guys before me have said is completely true, it's truly a shit game. 

It's easily one of the worst games I have ever played in my life, let alone on the ps4. 

Sony allowing it on their store is a complete disgrace. No quality control what so ever. 

Yes it's $4, but it's not even worth $1. 

Nothing about the game itself justifies any money being spent, it is total shit. :)

I'm assuming it was made by 14 year old who got his/her hands on unity and some prepaid for assets. 

If this was made by a team or anyone above the age of 16, that's cringeworthy as fuck and I'd love to know how they could justify charging money for it.

Actually I'd love to know how they could even justify finishing the game in general, it's fucking horrendous,  

Garbage. 1/10. Will never played again. 


Luckily it's cheap enough to justify
But it also gives the developer an excuse to make another shitty game/make some potential profit when sometimes, better games struggle to do/sell well
And all because of a bunch of trophy addicts just had to have another meaningless / almost effortless pixel
My stepson could make a better game than this
The controls are clunky
The aiming sucks
The jumping is equivalent to me standing on my tippy toes
The music is horrendous
I hit a glitch towards the end where my crossbow was automatically firing on it's own
Towards the end the level layouts are confusing
(mainly the castle dungeon type stage and swamps)
The special cross bow upgrades such as magic arrows, fire arrows, etc. are pointless
Its so cheap and poorly made I can foresee this being in the IGC in the not so distant future

 

All true. 

I'm genuinely surprised Sony would allow such a shit product on the store tbh. 

Edited by AWasteOfOxygen
2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just watch out for your R2 button. The game is easily one of the worst I have ever played and still is not that bad. I believe due to being short, you don't have time to be bored with it.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

I agree is def worst game for this year. I think Toro is the only one that is worst than this game.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meh. This is the kind of game that blatantly uses the trophy system as a cash grab as trophy obsessed players would buy it just for the platinum. 

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meh. This is the kind of game that blatantly uses the trophy system as a cash grab as trophy obsessed players would buy it just for the platinum. 

 

Well, this was bound to happen. Since the Trophy Gamers community seems to be growing little by little.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

I got the Plat in the EU version yesterday. It's easily one of the worst games I have ever played. It reminded me of a really bad PS2 game.

I was originally planning on doing the NA list as well but the game is that bad I actually can't be bothered to suffer through it again.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

I've just completed it myself. How games like this get released is beyond me. Guess I'm the fool for paying £3.99 for it.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

That's offensive to the word "awful", this game is a complete piece of shit. It bugged the monster spawns at level 5 and started spawning monsters outside of the game boundaries, I had to shoot the goddamn orcs on top of the mountains and at the extreme corners of the map while glitching like crazy... 30 mins doing that. Fuck. I need a beer and a hammer.

2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/10/2016 at 0:56 AM, dakk55 said:

Meh. This is the kind of game that blatantly uses the trophy system as a cash grab as trophy obsessed players would buy it just for the platinum. 

yep, only reason I bought it. Not even ashamed. 

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Platted in 3-4 hours, but it felt like an eternity. Shooting all those stupid flying things that fire little green balls at you was by far the most annoying part.

It's a little easier if you go into options and turn down the analog sensitivity a bit (it's way too sensitive by default.) This can only be done from the main menu.

Edited by Hereticked
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

This game took years off my lifespan lol. Those flying pigs are horrific. I hear that the game can be stacked but there is no way I would ever put myself through that again.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

It's not that bad, I managed to get the plat in about 3 hours, the only problem are the huge FPS drop which makes the game almost unplayable...

At least the application never closed for me xD

Edited by Franciscoo-
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To add, the horrible frame rate of the game gave me vertigo. I have to stop after a couple of stages; nausea set in like nothing before. 

 

The last time I got vertigo this bad from video games was the original Doom.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

I've played many crappy game to get the platinum, but... this is the only game I really really really regret buying. It's just the worst

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.